Ruszający z przystanku autobus ma pierwszeństwo przejazdu - pozostali kierowcy muszą się zatrzymać, by ustąpić mu miejsca. To teoria. W praktyce sytuacja wygląda inaczej. Często autobusy czekają na zmiłowanie z włączonym kierunkowskazem i nie mogą wyjechać z zatoki. Ta sytuacja powtarza się na każdym przystanku - zapewniają kierowcy autobusów. Coraz trudniej włączyć się do ruchu.
Pogarszającą się sytuację potwierdzają policyjne statystyki. W 2007 r. w Zachodniopomorskiem doszło do 15 wypadków i 81 kolizji z powodu niezachowania bezpiecznej odległości od autobusu albo nieprawidłowego omijania stojącego na przystanku pojazdu. Dlatego Ogólnopolskie Stowarzyszenie Przewoźników Drogowych, Kierowców Zawodowych i Ośrodków Szkolących „Kierowca. PL” zorganizowało akcję pod hasłem: „Pozwól mi włączyć się do ruchu”. W akcji bierze również udział Komenda Wojewódzka Policji w Szczecinie. Wspólnie zamierzają walczyć z szerzącą się, jak mówią, plagą zachowań niebezpiecznych.
Wczoraj w Hotelu Focus w Szczecinie odbyło się pierwsze na ten temat spotkanie, w którym uczestniczyli również przedstawiciele czterech spółek komunikacyjnych (PKS, Szczecińskich Przedsiębiorstw Autobusowych „Dąbie” i „Klonowica” oraz Szczecińsko-Polickiego Przedsiębiorstwa Komunikacyjnego). Ich szefowie zgodzili się okleić autobusy naklejkami z napisem „Pozwól mi włączyć się do ruchu”.
- Na naszych autobusach takie naklejki znajdą się już 3 listopada - zapewnia Stanisław Szymański, dyrektor ds. przewozów PKS Szczecin.
Oprócz tego w mieście pojawią się billboardy przypominające o obowiązku przepuszczania pojazdów regularnej komunikacji. Akcję propagandową wesprze policyjna drogówka.
- W pierwszych dniach listopada rozpoczniemy cykl kontroli w rejonach przystanków autobusowych - mówi nadkom. Grzegorz Sudakow, naczelnik wydziału Ruchu Drogowego KWP. - Zgodnie z taryfikatorem za nieustąpienie miejsca pojazdom transportu publicznego grozi mandat 300 zł i 5 punktów karnych.
Nadkomisarz Sudakow przypomniał, że w ubiegłym tygodniu policja przeprowadziła już w Szczecinie podobną akcję. Jej wynik? Na sto przejeżdżających aut dziewięćdziesiąt nie zatrzymało się, by przepuścić włączający się do ruchu autobus.
Ogólnopolskie Stowarzyszenie „Kierowca. PL” powstało w 2006 r. Między innymi promuje działania związane szerzeniem kultury na drodze. Głównym celem najnowszej ich akcji jest propagowanie pozytywnych zachowań kierowców w stosunku do autobusów włączających się do ruchu. Akcja „Pozwól mi włączyć się do ruchu” na razie wprowadzana jest tylko w Szczecinie. Ale jej członkowie zapewniają, że przez działające oddziały Stowarzyszenia rozpropaguje ją w całym kraju.
_________________
Pozdrawiam.
Mobil.Ford Bus:SUPER STAR 3900 +KPO 531+KLS 120 +Performer5000 Skoda Octavia:SUPER CHEETAH + KPO 452 + PERFORMER 5000
[scroll:eeb0154ae9][/scroll:eeb0154ae9]
skoda13, a w dodatku to wcale tak do końca nie jest :roll:
Autobus włączający się do ruchu z przystanku nie może stworzyć zagrożenia w ruchu więc wcale nie ma pierwszeństwa,należy mu tylko udostępnić włączenie się do ruchu :|
NajtFukinPatrol North-West
UNIDEN 510 XL + ML145
BYŁ ASZ
PÓŹNIEJ BYŁ BKD
BYŁA TEŻ CEGA
A TERAZ JEST SUPERB CBBB
MAMY NOWEGO KANDYTATA DO OCP,MA JUż JEDENAŚCIE LAT !!!!!!!!!!
1. Kierujący pojazdem, zbliżając się do oznaczonego przystanku autobusowego (trolejbusowego) na obszarze zabudowanym, jest obowiązany zmniejszyć prędkość, a w razie potrzeby zatrzymać się, aby umożliwić kierującemu autobusem (trolejbusem) włączenie się do ruchu, jeżeli kierujący takim pojazdem sygnalizuje kierunkowskazem zamiar zmiany pasa ruchu lub wjechania z zatoki na jezdnię.
2. Kierujący autobusem (trolejbusem), o którym mowa w ust. 1, może wjechać na sąsiedni pas ruchu lub na jezdnię dopiero po upewnieniu się, że nie spowoduje to zagrożenia bezpieczeństwa ruchu drogowego.
cytat...W pierwszych dniach listopada rozpoczniemy cykl kontroli w rejonach przystanków autobusowych - mówi nadkom. Grzegorz Sudakow, naczelnik wydziału Ruchu Drogowego KWP. - Zgodnie z taryfikatorem za nieustąpienie miejsca pojazdom transportu publicznego grozi mandat 300 zł i 5 punktów karnych.
(z taryfikatora)
Uniemożliwienie włączenia się do ruchu autobusowi (trolejbusowi) sygnalizującemu zamiar zmiany pasa ruchu lub wjechania z zatoki na jezdnię z oznaczonego przystanku na obszarze zabudowanym art. 18 ust. 1 (prd) 200 zł 5 pkt
100 zł różnicy - to dużo
O I 1,9 TDI AHF < SLX > <1Z1Z (9910)> miłe wspomnienia
O II FL < Ambition > <2G2G> powoli do przodu
=================================================
trzeba pamiętać, że chodzi tu tylko o autobusy włanczające się do ruchu z oznakowanego przystanku na terenie zabudowanym. Nie dotyczy to ternu niezabudowanego oraz gdy autobus włancza się do ruchu nie z oznakowanego przystanku (pętla autobusowa itp.)
Czesem mam obawy wpuscic takiego dymiacego na czarno i jadacego na opale diesla jakim jest bus przed siebie z przystanku. Stary silnik nierobiony juz od dawna i niestety nieprzyjemnie sie za takim jedzie
Skoda Octavia Combi 2012 elegance 2.0 TDi 140 KM 320Nm
westwi78, grf, Flota zostala odmlodzona, starych kibli juz prawie nie ma. Tzn zostaly tylko przegubowce, a krotkie wszystkie nie maja wiecej jak chyba 15 lat :lol: To lepiej niz 25 albo 30
Mam pytanie czy "pojazdy transportu publicznego" to też : Busy prywatnych przewoznikow, autobusy PKS ( prywatna firma ), czy tylko autobusy komunikacji miejskiej. ??
Dla mnie sprawa wygląda tak prawo prawem ale jeśli ktoś się śpieszy to czy wpuści wielki autobus który zanim się rozbuja to my będziemy w pracy. Logiczne
Komentarz